lördag 9 april 2011

27 grader


I solväggen visar temperaturen 27 härliga grader, tyvärr blåser det en hel del så det är inte riktigt så skönt som man kan luras att tro när man sitter inomhus och tittar ut, men i lä då är det härligt.
I går blåste det så mycket att pooltaket blåste "ihop" vi har det inte förankrat någonstans eftersom det är rätt tungt i sig, men vi fick oss en tankeställare där, det blir nog att sätta fast det i några punkter.
Idag har jag beskurit lite blommor och tagit bort vissnade perenner. Dessutom har jag läst att jag borde ha beskurit mina vinrankor i vintras, det gjorde jag inte så nu väntar jag och ser hur de utvecklar sig, det ska tydligen gå att beskära dem under sommaren också. Jag vill ju gärna att de ska växa på bra så att de tar gör pergolan lite mysigare. Längtar tills jag får bära ut utemöblerna men jag väntar nog i några veckor, någon har förutspått snö till+ veckan... men det vägrar jag att tro på! Ska det bli premiärbad 14 maj som jag hoppas på så får värmen stanna kvar nu. Isen är påväg att försvinna i alla fall. Var precis ut och tittade och nu börjar det bli hål i isskorpan vilket borde vara ett tecken på att den är påväg att försvinna helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar